Nepasiduokime gripui

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie sveikatos apsaugos ministerijos Kauno departamento Užkrečiamųjų ligų valdymo skyrius rekomenduoja:
1. Vėdinti patalpas (prieš pamokas, per pertraukas, po pamokų).
2. Drėgnuoju būdu valyti grindis ir kitus paviršius bei dažnai liečiamus daiktus- durų rankenas, laiptų turėklus, vandens čiaupus ir kt.
3. Dažnai plauti rankas.
4. Su savimi turėti vienkartinių servetėlių ar nosinių.
5. Kosėjant ar čiaudint, burną prisidengti ne delnais, o vienkartine nosine, alkūnės linkiu, drabužio skvernu ir nusisukti nuo kitų žmonių.
6. Panaudotas vienkartines nosines išmesti ir nusiplauti rankas.
7. Kelis žingsnius pasitraukti nuo kosėjančio ar čiaudinčio žmogaus.
8. Vengti artimo kontakto su sergančiu žmogumi (saugus atstumas yra daugiau kaip 1 m).
Pagrindiniai „sargai“ nuo peršalimo ligų- HIGIENA, SVEIKA MITYBA, STIPRUS IMUNITETAS. Nepamirškime česnakų, jų antibakterines savybes žinojo dar senovės egiptiečiai. Gerkime citrinos, medaus ir imbiero, liepžiedžių, ramunėlių, čiobrelių arbatas, svogūno, juodojo ridiko sultis su medumi. Esant aukštai temperatūrai, fitoterapeutai rekomenduoja obuolių acto kojines: obuolių actu suvilgyti medvilnines kojines, apsimauti. Ant viršaus apsiauti vilnones kojines ir pabūti 2-3 valandas.
Sveikata – tai dovana, kurią dovanoji sau pats.


Zinaida Arlauskienė, visuomenės sveikatos specialistė